Kehilangan Paula Jean Welden Dan Kehilangan Orang Lain - Pandangan Alternatif

Isi kandungan:

Kehilangan Paula Jean Welden Dan Kehilangan Orang Lain - Pandangan Alternatif
Kehilangan Paula Jean Welden Dan Kehilangan Orang Lain - Pandangan Alternatif

Video: Kehilangan Paula Jean Welden Dan Kehilangan Orang Lain - Pandangan Alternatif

Video: Kehilangan Paula Jean Welden Dan Kehilangan Orang Lain - Pandangan Alternatif
Video: Kisah Emanuela Orlandi, Setelah 36 Tahun Hilang dan Ditemukannya Makam Kosong, Apa Kaitannya? 2023, Oktober
Anonim

Bandar kecil Bennington, Vermont, adalah tempat yang aneh di mana pelbagai peristiwa mistik telah berulang kali berlaku.

Walau bagaimanapun, kes Paula Jean Welden hilang tanpa jejak pada tahun 1946 menjadi rahsia terbesar, yang selamanya akan menjadi misteri bagi penduduk kota yang mengantuk ini.

Apa yang berlaku kepada Paula Jean Welden?

Paula adalah mahasiswi biasa dan tidak biasa di kolej tempatan. Dia belajar bersungguh-sungguh, bekerja sambilan di kafeteria, dan selalu mendapat markah yang baik.

Pada 1 Disember 1946, dia mengatakan kepada jirannya bahawa dia akan mengambil cuti dari pelajarannya dan berjalan-jalan di sepanjang Long Trail. Laluan pemandangan berlari sangat dekat dengan kolej, jadi rakan gadis itu tidak risau. Banyak orang melihat Paulo di sepanjang jalan, termasuk sekumpulan rakan perjalanan. Merekalah yang melaporkan bahawa gadis itu pergi ke utara.

Rakan sebiliknya tidak risau apabila Welden tidak pulang ke rumah. Gadis itu mengaku kepada polis bahawa Paula sering kembali ke asrama larut malam, kerana dia biasanya menghabiskan waktu malam yang panjang di perpustakaan kolej. Jiran itu terkejut hanya keesokan harinya ketika dia bangun untuk melihat bahawa katil Paula telah dibuat. Gadis itu menghubungi pihak pentadbiran kolej, yang memutuskan untuk mengatur kumpulan pencarian kecil untuk mencari Paula Jean di kampus. Kolej ini mempunyai sistem di mana pelajar harus mendaftar masuk jika mereka akan meninggalkan kampus pada larut malam, tetapi nama Paula tidak ada dalam senarai keluar.

Video promosi:

Siasatan rasmi bermula

Setelah kolej itu tidak dapat mencari Paula sendiri, pihak pentadbiran memanggil sheriff tempatan. Gosip segera merebak di seluruh kampus dan di komuniti kecil. Teori kehilangan Paula termasuk bunuh diri, amnesia, dan juga pembunuhan. Kolej ini telah ditutup secara rasmi selama beberapa hari sehingga pelajar dan fakulti dapat membantu mencari Paulo Jean. Tetapi mereka tidak menemui sesuatu yang penting. Anggota bomba dan Pengawal Nasional akhirnya bergabung dalam pencarian, tetapi itu tidak memberikan hasil yang diharapkan.

Pencarian dihambat oleh fakta bahawa tidak ada agensi penegak hukum di Vermont pada masa itu. Oleh itu, pencarian gadis yang hilang itu dilakukan oleh pasukan yang melintasi kawasan yang sama beberapa kali. Dengan berbuat demikian, mereka membuang masa dan tenaga yang berharga. Pada akhirnya, mereka memanggil Polis Negeri Connecticut yang berdekatan untuk meningkatkan kemampuan pencarian mereka.

Penyiasat menemui seorang lelaki yang mengatakan bahawa dia melihat Paula sejurus sebelum dia hilang. Pemuda ini menjadi suspek utama, kerana dia terus mengubah keterangannya mengenai keadaan pertemuan dengan gadis itu dan tidak dapat mengatakan dengan tepat di mana dia berada pada hari itu. Lelaki itu juga memberitahu rakan-rakannya bahawa dia tahu di mana wanita yang hilang itu dikebumikan. Dia kemudian membelakangkan kata-katanya, memetik jenaka buruk. Pencarian diteruskan, tetapi tidak ada yang menemui Paulo atau mayatnya.

BALAN-SENCHUK ALEXANDRA

Disyorkan: