Alien Meninggalkan Lingkaran Tanaman Pada Abad Ke-17 - Pandangan Alternatif

Alien Meninggalkan Lingkaran Tanaman Pada Abad Ke-17 - Pandangan Alternatif
Alien Meninggalkan Lingkaran Tanaman Pada Abad Ke-17 - Pandangan Alternatif

Video: Alien Meninggalkan Lingkaran Tanaman Pada Abad Ke-17 - Pandangan Alternatif

Video: Alien Meninggalkan Lingkaran Tanaman Pada Abad Ke-17 - Pandangan Alternatif
Video: Weekly Video: Apakah bumi itu bulat atau datar? [Flat Earth Conspiracy] 2023, Oktober
Anonim

Berita itu kerap muncul di media mengenai gambar-gambar aneh di ladang, sehingga orang-orang telah lama tidak menganggap serius fenomena ini. Ya, selalunya corak besar di lapangan hanyalah hasil kerja peminat, dan bukan bukti bahawa bentuk kehidupan pintar dari galaksi yang jauh (baik, atau dekat) telah mengunjungi planet kita. Tetapi, perlu diperhatikan bahawa sebutan pertama tentang lingkaran tanaman mulai muncul jauh sebelum istilah ini mulai digunakan.

Pamflet berita dengan tajuk "The Devil's Mower or a Strange Phenomenon in Hertfordshire" dari tahun 1678 menjelaskan tentang kejadian lingkaran di sebuah ladang di Hertfordshire, England.

Image
Image

Pada tahun 1913, seorang ahli cerita rakyat Britain menerbitkan sebuah artikel yang menjelaskan kes tersebut.

Dikatakan bahawa seorang petani telah tawar-menawar dengan seorang penduduk miskin untuk memotong tiga setengah ekar gandum. Mesin pemotong meminta terlalu banyak oat untuk pekerjaannya, dan petani itu menolak jasanya, dengan menyatakan dengan marah bahawa iblis lebih suka memutarbelitkan seluruh ladangnya daripada dia akan membayar harga seperti itu.

Sesuatu yang sangat pelik berlaku pada malam itu. Ladang nampaknya terbakar, tetapi pada waktu pagi petani mendapati bahawa gandum tidak dibakar sama sekali, tetapi hanya dipotong dan dilipat dengan kemas. Diduga, tidak seorang pun dapat melakukan ini, lebih-lebih lagi, semalam.

Petani mengatakan bahawa pada waktu malam dia melihat lampu pelik di ladang. Lebih-lebih lagi, semua keanehan ini menakutkannya sehingga dia bahkan tidak mahu mengumpulkan gandum yang dipotong.

Pada tahun 1686, Robert Plot, profesor kimia di University of Oxford, merujuk bentuk geometri di ladang dalam kajiannya mengenai Sejarah Alam Staffordshire.

Video promosi:

Dalam penyelidikan, saintis mendapati bahawa bumi di bawah bulatan dipenuhi dengan zat sulfur yang berbuah. Kesannya dapat dilihat dari penuaian pertama, walaupun kualiti pembajaan tanah muncul sedikit kemudian. Rakit percaya bahawa lingkaran diciptakan oleh kilat atau semacam kekuatan semasa ribut petir.

Lebih-lebih lagi, di era moden, pembentukan lingkaran pertama di lapangan bermula pada tahun 1972. Kemudian fenomena pelik diperhatikan oleh dua penduduk England - Arthur Shuttlewood dan Bruce Bond. Seperti yang dikatakan oleh saksi mata, pada waktu malam mereka duduk di atas bukit, dengan harapan dapat melihat salah satu UFO yang diduga sering diperhatikan di kawasan itu, itulah sebabnya ia menjadi tempat kegemaran para pakar ufologi. Pada masa yang sama, bukannya cahaya aneh di langit, mereka melihat sesuatu yang berbeza. Seratus kaki jauhnya, beberapa telinga jatuh seperti kipas angin, membentuk bulatan yang sama rata.

Sudah tentu, orang mencipta banyak bulatan pada zaman kita. Sebagai contoh, pada tahun 1991, Douglas Bauer dan David Chorley menyatakan bahawa mereka telah melakukan lebih dari 250 lingkaran tanaman dengan tali dan tongkat sejak tahun ke-78.

Image
Image

Hoax telah tersebar luas sehingga kini hampir mustahil untuk membezakan anomali sebenar dari palsu.

Disyorkan: