Bagaimana Megalit Berubah Menjadi "sisa" Dari Masa Ke Masa - Pandangan Alternatif
Bagaimana Megalit Berubah Menjadi "sisa" Dari Masa Ke Masa - Pandangan Alternatif

Video: Bagaimana Megalit Berubah Menjadi "sisa" Dari Masa Ke Masa - Pandangan Alternatif

Video: Bagaimana Megalit Berubah Menjadi "sisa" Dari Masa Ke Masa - Pandangan Alternatif
Video: HASIL KEBUDAYAAN MANUSIA PRA AKSARA, ZAMAN BATU, ZAMAN LOGAM, RAS PROTO MELAYU DAN DEUTRO MELAYU 2023, Mac
Anonim

Sejarawan rasmi, serta beberapa sejarawan alternatif, dengan tegas berpendapat bahawa tidak ada megalit kuno di wilayah Rusia dan terutama di Siberia, dan konon tidak pernah ada. Tetapi inilah ukiran menarik dari edisi Perancis tahun 1848 yang disebut "La Siberie" (Siberia), yang saya dapati dalam buku "Ensiklopedia Kecil Tartari Besar" oleh seorang pengembara, penulis dan penyelidik Rusia mengenai rahsia masa lalu A. Kadykchansky, dengan jelas menunjukkan sebaliknya.

Sebab, berdasarkan prasasti yang melampirkan gambar ini, gambar itu menggambarkan salah satu gunung tertinggi di Ural - Gunung Kachkanar. Dan di bahagian atasnya, anda dapat melihat tinggalan sebenar struktur purba yang asli buatan. Sekurang-kurangnya itulah bagaimana mereka kelihatan kembali pada tahun 1840-an, ketika edisi ini keluar di Paris. Tetapi saya menjumpai gambar menarik yang disebut "Pemandangan dari Gunung Kachkanar" dari sumber berbahasa Inggeris bernama "Archibald Geikie: The Life of Sir Roderick I. Murchison", yang diterbitkan oleh Ketua Pengarah Kajian Geologi Inggeris J. Murray di London pada tahun 1875.

Image
Image

Seperti yang anda lihat, hanya sekitar 30 tahun yang berlalu, dan megalitik Kachkanar, walaupun mereka mempunyai tanda-tanda asal buatan, telah mendekati penampilan mereka seperti "sisa-sisa", yang sains moden menganggap "formasi semula jadi". Walau bagaimanapun, transformasi megalitik kuno yang agak pantas dalam jangka masa 30 tahun mungkin, walaupun tidak langsung, tetapi satu lagi bukti bencana pertengahan abad ke-19. Dan jika gambar pertama dengan jelas merujuk pada era pra-bencana, maka gambar yang pertama dilukis selepas bencana ini.

Image
Image

Ngomong-ngomong, ada juga edisi berbahasa Rusia tahun 1901 yang berjudul "Rusia yang Indah - Tanah Air Kita di tanahnya, sejarah, kesukuan, ekonomi dan makna sehari-hari" jilid 8, dengan gambar yang serupa, mungkin berdasarkan gambar dari penerbitan berbahasa Inggeris. Kedua-dua gambar sangat serupa, walaupun ada perbezaan terperinci kecil yang menunjukkan bahawa kedua-duanya dilukis dari kehidupan. Dan dalam kedua-dua gambar, watak buatan megalit ini masih dapat dilihat, walaupun mereka juga dipisahkan sekitar 25 tahun, tetapi kita tidak melihat perubahan penampilan yang begitu kuat seperti yang terdapat di antara lukisan tahun 1840-an dan 1870-an. Dan ini membuktikan sekali lagi bahawa antara tahun 1840-an dan 1870-an, peristiwa bencana berlaku, yang sangat berubah bahkan penampilan megalit Kachkanar. Sudah tentu, dari masa ke masa, proses hakisan telah mengubahnya di luar jangkaan dan sekarang ini tidak lagi menyerupai struktur buatan. Namun, walaupun sekarang, lebih dari 100 tahun kemudian, tanda-tanda struktur buatan masih dapat dilihat. Saya menyiarkan banyak gambar menarik dari kompleks megalitik kuno ini dalam tulisannya “Kachkanar. Batu dan roket "Dmitry Karpunin, beberapa yang saya bawa ke sini.

Image
Image
Image
Image

Video promosi:

Ngomong-ngomong, beberapa fotonya masih menunjukkan batu megalitik kuno, dan ini jelas bukan "permainan alam" dan bukan "pembentukan semula jadi", seperti yang dikatakan oleh "pakar" kepada kami. Walaupun jika kita tidak mempunyai gambar abad ke-19, dan terutama gambar tertua dari edisi Perancis pada tahun 1840-an, mustahil untuk meyakinkan lawan yang sebaliknya. Tetapi kerana gambar dan gambar moden ini, kita dapat melihat dengan jelas transformasi serius yang telah dialami oleh megalitik kuno Gunung Kachkanar selama 170 tahun yang lalu.

Image
Image
Image
Image

Inilah cara, misalnya, A. Kadykchansky, yang disebutkan sebelumnya, mengomentari perubahan penampilan mereka dalam bukunya "Ensiklopedia Kecil Tartari Besar":

Namun, menurut saya, proses pemusnah semula jadi dari kekuatan alam ini diperkuat oleh bencana pertengahan abad ke-19, ketika mereka jauh lebih kuat. Dan ada kemungkinan bahawa di bawah pengaruh beberapa senjata pemusnah, jejak penggunaannya di wilayah negara kita ditemui oleh ekspedisi saintis ketenteraan Soviet yang dipimpin oleh Jeneral Moiseyev. Dan, nampaknya, bukan kebetulan bahawa semua bahan ekspedisi ini segera diklasifikasikan, dan hampir semua anggota ekspedisi ini mati dalam keadaan yang pelik.

Sekarang bayangkan berapa banyak lagi megalit kuno yang serupa yang telah berubah dari masa ke masa menjadi "outliers" serupa di wilayah Rusia. Ya, megalitik kita bertahan jauh lebih buruk daripada yang asing, dan nampaknya kerana tamparan utama senjata pemusnah atau fenomena ruang bencana jatuh tepat di wilayah Rusia, dan Siberia paling menderita. Tetapi ini tidak bermaksud sama sekali bahawa ini selalu menjadi wilayah "liar dan jarang dihuni", kerana pemalsu sejarah dan tuan mereka yang berada di belakang keseluruhan projek ini berusaha membuktikan kepada kita. Dan ini juga tidak bermaksud bahawa megalit Rusia diduga tidak wujud.

Dari aspek inilah ketidakpuasan Vatikan dengan penemuan megalit Gornaya Shoria cukup logis, di mana batu itu terbuat dari blok granit berbilang ton yang tidak hanya memiliki bentuk segi empat tepat biasa, tetapi juga dibuat dari berbagai jenis granit. Dan ini tidak mungkin dilakukan oleh telinga ke "formasi semula jadi". Tetapi kami juga yakin akan asal-usul buatan yang jelas dari "formasi semula jadi" yang tampak seperti "sisa-sisa" Gunung Kachkanar. Melihat transformasi ini ke arah yang berlawanan, seseorang dapat dengan kasar menganggap berapa banyak kompleks megalitik lain di negara kita yang dilihat pada awal abad ke-19, yang kini diberi status "objek semula jadi" oleh pembicara yang disewa sistem parasit.

michael101063 ©

Popular oleh topik