Adakah Abad Ke-21? Kami Tertipu! Dari R.H., Hanya Yang Keenam - Pandangan Alternatif
Adakah Abad Ke-21? Kami Tertipu! Dari R.H., Hanya Yang Keenam - Pandangan Alternatif

Video: Adakah Abad Ke-21? Kami Tertipu! Dari R.H., Hanya Yang Keenam - Pandangan Alternatif

Video: Adakah Abad Ke-21? Kami Tertipu! Dari R.H., Hanya Yang Keenam - Pandangan Alternatif
Video: BERSIAPLAH ! KEMUNCULAN LIGHTWORKER SATRIO PININGIT IMAM MAHDI SUDAH DI DEPAN MATA ! 2023, Mac
Anonim

Dalam buku karya Alexei Kungurov (Tyumen) "Tidak ada Kievan Rus, atau apa yang disembunyikan oleh sejarawan", menemukan potongan menarik dari bab "Arseny Sukhanov. Perbahasan dengan orang Yunani mengenai iman. " Saya sekarang tidak akan membincangkan kesahihan dokumen ini, tetapi, walaupun semuanya, ia cukup masuk akal menjelaskan mengapa tepat tiga makmal bebas (Switzerland, Great Britain dan Amerika Syarikat), tidak mengetahui asal usul sampel tisu yang dikaji (Turin Shroud), berdasarkan kajian temu janji dengan bantuan analisis radiokarbon, mereka memberikan kesimpulan yang hampir sama mengenai usia mereka: - abad ke-12 Masihi.

Ahli astronomi juga secara tidak langsung menunjukkan tanggal kelahiran Yesus, dengan menghitung kadar pengembangan Nebula Kepiting, yang disebut para penginjil sebagai Bintang Betlehem, mereka memberikan tanggal perkiraan asalnya. Dan ini bukan "sifar", dan bukan abad ke-1 Masihi. Ini adalah abad ke-12!

Sekarang kita membaca petikan dari "Debat":

"Ya, anda telah kehilangan bahkan bertahun-tahun dari Kelahiran Kristus: anda menulis tahun ini, 158, dari Kelahiran Kristus, 1650; dan buku-buku Yunani anda menginsafkan anda tentang perkara ini, tetapi anda tidak mahu mematuhinya. - Dan semua yang anda terima dari orang Rom, setelah doktrin Hellenic, mahkamah percetakan di tiruan dan buku anda dicetak untuk anda di Rom dan di Venice dan di England; dan kitab suci Hellenic, pergi belajar di Rom dan Venice, dan didascoli (Didascal [didascal; Yunani διδάσκαλος], secara harfiah - guru. - nota saya) anda semua dari ilmu-ilmu itu datang kepada anda dan, di sana dia, bahkan di kudis dari kawanan dan lembu yang sihat tumbuh kaku, taco dan didascoli anda datang kepada anda dari Rom dan dari Venice, semua kudis, seperti sungai Blasius didascoli dari sains adat Rom, dan mereka mengajar anda ini; dan anda mendengarkan mereka dalam segala hal, kerana anda tidak mempunyai sains anda sendiri dalam bahasa Yunani dan anda menerima buku-buku darinya. - Selebihnya sungai yang tidak baik,maka semuanya disampaikan kepada kami di Moscow."

Oleh itu, Arseny Sukhanov mengecam pencipta sejarah palsu dan kalendar palsu dalam teks biasa - Rome, Venice dan England. Tetapi yang paling penting, ternyata pada pertengahan abad ke-17, orang ingat betul-betul ketika Yesus dilahirkan! Pada tahun 1650 dia akan berusia 158 tahun! Ternyata Yesus dilahirkan pada tahun 1492, dan kita, menurut kronologi "mereka", tidak seharusnya memamerkan 2013 pada kalendar kita, tetapi hanya 521!

Sekali lagi, kita harus membuat penyesuaian dalam memahami siapa kita dan dari mana kita berasal. Baru-baru ini, saya berfikir bahawa 5508 tahun telah dicuri dari kami, dan sekarang ternyata 6029 tahun telah dicuri dari manusia! Dan apa yang berlaku selama ini? Lebih kurang dipercayai saya hanya melihat 120-130 tahun yang lalu. Baiklah, baiklah, 135. Tidak ada yang tahu apa yang berlaku sebelumnya, kerana seluruh sejarah ditulis oleh Jesuit, Freemason Perancis, Jerman dan Bolshevik.

Soalan yang munasabah: - Bagaimana mereka melakukan ini? Bagaimana sejarah dapat ditulis semula pada skala global? Orang yang waras akan berkata: “Tidak mungkin! Terdapat naskah, penemuan arkeologi, dan semuanya sesuai dengan sejarah tradisional! " Baru-baru ini, "bukti" seperti itu tidak pernah berlaku kepada sesiapa untuk memeriksa kebolehpercayaan. Setelah mengetahui dengan tepat bagaimana pemalsuan dan manipulasi dilakukan, saya berani membuat kesimpulan sendiri.

Apa satu-satunya mitos mengenai Perpustakaan Iskandariah, yang kononnya mengandungi kerumunan folio, walaupun kertas itu belum diciptakan? Dan berapa kos untuk mencari perpustakaan Ivan the Terrible? Dan ingat bagaimana kaum Bolshevik hanya membakar arkib rumah Romanov yang berjumlah lebih dari setengah juta jilid di tempat kosong di bahagian-bahagian yang berlainan di Moscow?

Video promosi:

Saya percaya perkara ini berlaku:

1) Menggantikan kalendar. Ini adalah kaedah yang pasti dan terbukti untuk menguburkan kebenaran. Adalah cukup untuk mengatur perubahan dalam sistem kronologi secara berkala. Kalendar lunar, solar, Muslim, Yahudi, Slavia, Hindu, Julian, Gregorian, syaitan sendiri akan mematahkan kakinya dalam kekacauan ini. Anda boleh menguburkan apa sahaja di dalamnya. Sebarang tarikh boleh dilampirkan ke acara "yang diinginkan". Kalendar Gregorian tidak sesuai, kami mengambil kalendar lunar, dan sekarang anda mempunyai sejarah seribu tahun!

2) Penggantian nama tempat juga merupakan kaedah kegemaran untuk memalsukan peristiwa sebenar. Mereka menulis bahawa Pertempuran Kulikovo berada di Sungai Don, dan semua orang masih yakin bahawa itu terjadi di Don di Don, di mana "kuda berkeliaran." Dan kenyataan bahawa mana-mana sungai disebut Don sukar diingat. Dan sekarang cari Don yang mana acara itu. Tetapi LONG DON juga LONG DON - hanya sungai panjang. Hipotesis ini didorong, secara paradoks, dengan nama gunung di Kepulauan Falkland. Gunung itu dipanggil Longdon.

3) Penempatan semula jisim besar. Yang paling tidak berbahaya ialah penganjuran projek besar, seperti BAM, NPO Nizhnekamskneftekhim, Celina, Sayano-Shushenskaya HPP, Magnitka, dll. tidak menyedari sejarah tanah di mana mereka datang untuk membina sesuatu. Dan setelah melepaskan diri dari tanah air, mereka tidak akan lagi mengingati sejarah sebenar tempat-tempat di mana mereka dilahirkan. Dan alat yang paling dahsyat dari kemajuan adalah kejutan besar: - perang, revolusi, krisis, wabak, dll. Di perapian seperti itu, tidak hanya buku perpustakaan dan arkib yang terbakar, tetapi seluruh negara, dan ingatan mereka, dan sejarahnya.

4) media. Senjata paling berkesan. Semuanya bermula dengan kerbau mengembara. Tuan-tuan dengan cepat mengetahui bahawa sindiran dan kritikan, yang terkandung dalam pidato-pidato para pelawak dan orang-orang bufon, mampu meningkatkan kebangkitan rakyat. Kaedahnya diguna pakai, dan sekarang, dapatkan: - "nombor satu" Hollywood - sebuah projek bernama "William, Shakespeare" (yang diterjemahkan ke dalam bahasa yang kita fahami, bermaksud: Bill and Shook the Spear). Dan kini seluruh agensi sastera menulis drama dan tragedi (baca - sinetron), dan ratusan adegan kelahiran di semua pulau dan Eropah barat menunjukkan cara bercakap, bergerak, berpakaian dengan betul, rumah tempat tinggal, apa yang harus diperjuangkan, apa yang harus dihargai, siapa menghormati, dan siapa yang dibenci dan dimusnahkan sebagai rejim yang tidak demokratik yang tidak tahu pluralisme dan toleransi. Dan Britt's, Walles & Scott's, seperti suri rumah moden,belajar peraturan tingkah laku, menangis di rantai kain buruk dan berfikir: “Wah! Kami duduk di sini di sebuah kampung yang tertinggal … Tetapi kehidupan sebenarnya adalah apa adanya! " Hari ini, rakan senegara kita melihat pangsapuri bola keranjang yang besar di rancangan TV, perabotan yang bergaya, pakaian dan kereta dengan watak kegemaran mereka, dan mereka menyerap jenis pemikiran khusus pengguna ke bawah sedar mereka. Adakah kisah di sini benar? Sekiranya terdapat satu perkara dalam hidup, tetapi sesuatu yang sama sekali berbeza di skrin?Adakah kisah di sini benar? Sekiranya terdapat satu perkara dalam hidup, tetapi sesuatu yang sama sekali berbeza di skrin?Adakah kisah di sini benar? Sekiranya terdapat satu perkara dalam hidup, tetapi sesuatu yang sama sekali berbeza di skrin?

Secara umum, mekanisme jelas. Masih ada untuk menjawab soalan utama: - MENGAPA? Ngomong-ngomong, ini bukan persoalan yang betul. Dalam bahasa Rusia, sebelum pembaharuan Lunacharsky, yang bahasa ibunya adalah Yiddish, setiap orang Rusia mengetahui perbezaan antara soalan "MENGAPA", "MENGAPA", dan "LAIN-LAIN". Konsep-konsep ini tidak boleh ditukar ganti. Bergantung pada pertanyaan yang diajukan, jawapannya diberikan sesuai, sama sekali tidak sama makna. Sebagai contoh:

Keadaan 1.

S: - Mengapa anda memakai warna hitam?

J: - Untuk menyamai suasana berkabung semasa pengkebumian.

Keadaan ke-2.

S: - Mengapa anda berpakaian hitam?

J: - Mengenai perkabungan Yaroslav Vladimirovich.

Keadaan ke-3.

S: - Mengapa anda memakai warna hitam?

J: - Dari kenyataan bahawa saya bersedih atas kerugian yang tidak menentu.

Jadi jelas mereka tidak sama. Jadi mengapa, mengapa dan mengapa kita melihat penerapan empat taktik yang disebutkan di atas untuk menghilangkan maklumat yang benar tentang sejarah umat manusia kepada umat manusia?

Versi saya ialah:

Untuk menjaga kebodohan orang selama mungkin, untuk kemudahan kawalan. Jangan mereka menyedari bahawa mereka hanya dibiakkan sebagai tumbuhan atau haiwan peliharaan. Supaya mereka memenuhi program yang diberikan, dan terus memberi makan kepada pemiliknya dengan lembut. Itu tidak akan pernah tahu siapa mereka sebenarnya dan di mana, apakah sifat dan tujuan sebenarnya.

Semua ini berlaku untuk ketiga-tiga soalan - mengapa, mengapa dan mengapa. Dengan motif yang diselesaikan, sekarang perkara utama. Apa sebenarnya yang disembunyikan oleh kemajuan? Beberapa peristiwa yang sangat penting, kemungkinan besar merupakan peristiwa yang berjaya merebut dan mengekalkan kuasa. Mungkin mereka mendapat kuasa sebagai akibat dari malapetaka planet yang mereka sendiri atur (gema yang merupakan mitos banjir, pertempuran raksasa, Atlantis, Lemuria, Hyperborea)?

Dan setelah mengetahui kebenaran mengenainya, umat manusia akan dapat mencari jalan untuk mencegahnya di masa depan, dan melepaskan diri dari perbudakan, mengganggu jalan yang tidak berkesudahan ini dalam satu lingkaran? Mari berfikir, tidak percaya!

Selepas itu: Jadi berapa tahun menurut kalendar Slavia, jika Yesus benar-benar dilahirkan pada tahun 1492. Hebatnya, ini adalah tarikh bulat - 7000 dari penciptaan dunia! Dan tahun ini juga dianggap sebagai tarikh rasmi penemuan Amerika! Kebetulan? Tidak, lelaki adalah Demokrat! Saya tidak percaya pada kebetulan perintah ini!

Apa lagi yang telah ditandai dalam tahun ini dalam sejarah, selain "penemuan Amerika"? Pertama sekali … Akhir Dunia. Ya, itu sahaja, tidak lebih dan tidak kurang. 7000 pada awalnya dianggap sebagai tahun terakhir dalam sejarah Dunia, sesuai dengan ramalan apokrif awal yang tidak termasuk dalam edisi kanonik Alkitab moden. Anggaplah keadaannya berkembang sama seperti pada tahun 1900, atau pada tahun 2012, ketika dunia sedang menanti akhir Dunia. Dan dia merasa tidak puas hati kerana dia tidak dapat melihat persembahan hebat yang dijanjikan. Mari kita jelaskan: - Persembahan CAHAYA.

Tetapi pada tahun yang sama, kalendar berubah di Moscow Tartary! Adakah peralihan dari kalendar Konstantinopel, di mana tahun itu bermula pada 1 Mac, ke kalendar Bizantium, di mana awal tahun itu adalah 1 September, tidak sengaja? Dan apa perbezaan antara "Constantinople" dan "Byzantine" jika itu satu negara, seperti yang kita yakinkan?

Dan inilah satu lagi keanehan. Meteorit Ensisheim. Mari kita mulakan dengan tajuk. Saya faham bahawa adalah tidak masuk akal untuk mencari etimologi nama sebuah kampung di Gaul, dalam bahasa Inggeris moden, tetapi seperti yang ditunjukkan oleh praktik, jika tidak ada hubungan yang dapat dilihat, intipati fenomena tersebut sering kali terserlah walaupun dalam kata-kata yang tidak digunakan pada waktu kejadian.

Oleh itu, perkataan ini tidak mempunyai satu huruf "D", yang, seperti pelawak jahat, sengaja dikeluarkan. "End sys game" memerlukan terjemahan? Ya, ada jenaka seperti itu dalam sejarah. Terdapat legenda bahawa Albrecht Durer yang hebat menyaksikan kejatuhan meteorit ini. Pada masa ini, ini adalah perkara biasa: - jika kapal terbang dapat menabrak pencakar langit, maka pasti seseorang dari saksi mata, pada masa ini "secara tidak sengaja" akan menghidupkan kamera video dengan pemandangan pencakar langit. Dan ketika kamera tidak ada, perlu bagi beberapa pelukis - seorang seniman grafik untuk berada di tempat yang tepat pada waktu yang tepat.

Oleh kerana itulah, menurut saya bahawa "meteorit" ini sebenarnya bukan meteorit. Lebih tepatnya, dia tidak sendirian, dan mereka jatuh di tempat yang berbeza, jika tidak bagaimana menjelaskan fakta bahawa Dürer melukis banyak gambar di mana peristiwa yang sama digambarkan dengan cara yang sama sekali berbeza?

Berikut adalah dua pilihan:

Kejatuhan meteorit Ensisheim pada 7 November 1492. Albrecht Durer
Kejatuhan meteorit Ensisheim pada 7 November 1492. Albrecht Durer

Kejatuhan meteorit Ensisheim pada 7 November 1492. Albrecht Durer.

Kejatuhan meteorit Ensisheim pada 7 November 1492. Albrecht Durer
Kejatuhan meteorit Ensisheim pada 7 November 1492. Albrecht Durer

Kejatuhan meteorit Ensisheim pada 7 November 1492. Albrecht Durer.

Nampaknya "difilemkan" dari sudut yang sama, tetapi mengapa meteorit jatuh ke arah yang berbeza? Atau ada lebih daripada satu. Tetapi menurut saya kedua-dua cetakan ini tidak boleh dimiliki oleh orang yang sama. Lebih-lebih lagi, saya tidak percaya dengan kepengarangan Dürer yang hebat.

Kami melihat foto meteor itu sendiri, yang, dengan keadaan aneh, tidak dipalsukan menjadi pedang untuk raja, seperti kebiasaan pada masa itu. Terdapat beberapa gambar dengan nama yang sama, untuk beberapa sebab. Selain itu, di Eropah pada waktu yang hampir sama, "hujan meteorologi" yang banyak "jatuh", yang tidak pernah berlaku kemudian.

Meteorit Ensisheim
Meteorit Ensisheim

Meteorit Ensisheim.

Meteorit Ensisheim
Meteorit Ensisheim

Meteorit Ensisheim.

Sebab mengapa kedua-dua meteorit dipanggil dengan nama yang sama di kalangan penyelidik, saya tidak dapat menentukan.

Sebagai contoh, selama 200 tahun yang lalu, tidak ada satu fakta yang dapat dipercayai mengenai sesuatu yang lebih besar daripada meteor kecil yang jatuh ke Bumi. Kecuali untuk "meteorit" Tunguska, yang sama sekali bukan fakta bahawa ia berasal dari langit. Walaupun begitu, perkhidmatan meteorologi wujud pada abad kelapan belas, dan dimiliki oleh kerajaan. Dia sama sekali tidak memerhatikan cuaca, seperti sekarang, tetapi khusus untuk benda-benda langit yang jatuh ke Bumi. Namun, mengapa saya menerangkan perkara ini? Dari namanya "METEORologicheskaya" ini jelas kelihatan.

Ternyata kita mempunyai alasan untuk mengesyaki beberapa peristiwa yang sangat penting untuk sejarah umat manusia pada akhir abad kelima belas - awal abad keenam belas. "Perendaman mendalam" Albrecht Durer dalam tema meteorit adalah pengesahan tidak langsung. Mari kita ingat "Melankolis" yang terkenal (1513).

Melankolis. A. Dürer 1513
Melankolis. A. Dürer 1513

Melankolis. A. Dürer 1513

Seorang wanita bersayap dalam keadaan melankolis (ini adalah ketika tidak hanya sedih, tetapi ketika semuanya selesai) dikelilingi oleh objek: alat ukur, alat pertukangan, dan bola terletak di kakinya … Simbolisme dapat ditebak dengan mudah. Di sini anda akan menemui sekumpulan barang dari gudang Freemason, pembangun dunia, dan simbol planet, dan cahaya terang dari atas.

Pengasingan, rasa tidak berdaya untuk mengubah keadaan, menekankan jam pasir. Kristal besar (atau meteorit), makhluk yang tidak dapat difahami yang membawa sepanduk "Melankolis" dalam pernis. Segala-galanya menunjuk pada akhir zaman. Dan kemungkinan permulaan era baru. Yang sangat menarik adalah kotak ajaib di dinding.

Petak ajaib
Petak ajaib

Petak ajaib.

Jumlah nombor dalam semua baris secara menegak, mendatar dan menyerong memberikan nombor yang sama - 34. Mengapa? Sekiranya kita bercakap mengenai simbolisme Masonik, maka 33 adalah tahap permulaan tertinggi. Kemudian. 34 - Tuhan?

Secara umum, seseorang merasakan bahawa itu adalah masa yang sukar! Pecahnya "Bintang Betlehem", kejatuhan meteorit, perang, pemberontakan, wabak penyakit, "penemuan Amerika", perubahan kalendar, kedatangan Yesus, masa kejayaan Renaissance, dan … Permulaan era Reformasi!

Dua soalan: - Apa, sebenarnya, dihidupkan kembali, dan apa yang diperbaharui? Jawapan untuk kedua-dua soalan itu mungkin tersembunyi dalam kunci - sebab proses ini. Dalam ensiklopedia, ingatlah anda untuk tidak mengintip, jika seseorang telah lupa. Dan siapa yang ingat - lupa bahawa anda diberitahu mengenainya di sekolah dan institut.

Sudah cukup untuk menguraikan istilah luar negeri, dan banyak yang menjadi jelas.

Baiklah! Lebih jelas daripada yang jelas. Kebangkitan sekular adalah usaha untuk mengadopsi dan menghidupkan kembali teknologi peradaban yang hilang, dan reformasi agama adalah untuk membawa pemerintahan rohani sesuai dengan realiti baru, seperti: - Pengenalan Kekristenan Yesus sebagai anak Tuhan, dan penulisan Alkitab.

Sekiranya kita menganggap bahawa tekaan itu betul, maka versi baru peristiwa pasca Banjir mudah dilahirkan:

Yesus dihukum mati oleh orang Yahudi ketika berumur tiga puluh tahun dan tiga tahun. Tepat seperti yang mereka katakan dalam dongeng Rusia. Ternyata jika dia dilahirkan pada tahun 1492, maka dia meninggal pada tahun 1525. Dan apakah tahun ini yang luar biasa, menurut kronologi yang diterima secara rasmi? Nah, praktikalnya tidak ada. Benar-benar pertempuran "legenda", dan tonggak Reformasi. Tetapi! Pada tahun ini, Pieter Bruegel (Sr) yang terkenal dilahirkan, yang terkenal dengan penggambaran subjek alkitabiah yang tidak remeh.

Menurut pakar budaya. Maka semuanya logik. Lelaki itu hidup pada masa ketika sudah ada idea-idea yang paling samar-samar tentang bagaimana semuanya berlaku di Yudea kuno, dan dia menggambarkan watak-watak dari saat kelahiran agama Kristian dalam gambaran sezamannya. Nah … Bagaimana Nikas Safronov kita sekarang menyombongkan diri, menggambarkan bintang dan tribun pop dengan pakaian dan baju besi pada akhir Zaman Pertengahan.

Namun … Bruegel tidak bersendirian. Terdapat keseluruhan lapisan lukisan yang menggambarkan kisah-kisah alkitabiah yang sesuai dengan tahap perkembangan peradaban pada akhir abad kelima belas. Nah, lihat sendiri!

Pieter Bruegel Sr. Pertempuran Shrovetide dan Lent. 1559 Pembiakan digital ada di muzium Internet Gallerix.ru
Pieter Bruegel Sr. Pertempuran Shrovetide dan Lent. 1559 Pembiakan digital ada di muzium Internet Gallerix.ru

Pieter Bruegel Sr. Pertempuran Shrovetide dan Lent. 1559 Pembiakan digital ada di muzium Internet Gallerix.ru

Di sini, kita terutama berkaitan dengan persoalan bagaimana, semasa Renaissance, Maslenitsa pagan Slavia dapat dirayakan di Eropah Katolik! Mereka. Suatu ketika dahulu, bukan kita yang merayakan "Halloween" dan "Hari Valentine" Eropah, tetapi orang Eropah merayakan Maslenitsa!

Lucas Cranach Penatua. Penerbangan Keluarga Suci ke Mesir (1504)
Lucas Cranach Penatua. Penerbangan Keluarga Suci ke Mesir (1504)

Lucas Cranach Penatua. Penerbangan Keluarga Suci ke Mesir (1504)

Ini secara amnya gambar yang menghasut. Ini secara langsung mengesahkan versi bahawa Yesus mempunyai seorang kakak perempuan. Mungkin kelihatan luar biasa bagi beberapa orang, tetapi carilah sendiri, Yesus berada dalam pelukan Maria, dan di sebelah kanannya bukan malaikat, tetapi seorang gadis duniawi, yang berpura-pura menjadi kakak perempuan. Nah, bagaimana mungkin sebaliknya? Sebelumnya, bagaimanapun, wanita, pada usia di mana Maria digambarkan, sudah memiliki hingga belasan anak.

Dan perkara yang paling penting adalah landskap. Ia adalah Eropah, jika tidak Siberia.

Paolo Veronese. Mencari Musa (1575)
Paolo Veronese. Mencari Musa (1575)

Paolo Veronese. Mencari Musa (1575)

Ahli kulturologi mengatakan bahawa di tengah gambar adalah isteri firaun Mesir. Dan, kata mereka, artis itu tidak tahu seperti apa wanita Arab dan pemandangan Afrika Utara. Tetapi … ahli kulturologi kita dilahirkan pada abad kedua puluh, dan mereka mempunyai peluang yang lebih sedikit untuk menggambarkan peristiwa alkitabiah dengan betul dari sudut pandang sehari-hari daripada peristiwa yang jauh lebih dekat dengan mereka pada garis masa. Entah bagaimana saya percaya lebih ramai seniman Renaissance. Dan nama keluarga Paul mewajibkan … Veronese, diterjemahkan ke dalam bahasa Rusia, bermaksud "Pravdivtsev", atau "Pravdin".

Pieter Bruegel Jr. Pemujaan orang Majusi. Abad XVI
Pieter Bruegel Jr. Pemujaan orang Majusi. Abad XVI

Pieter Bruegel Jr. Pemujaan orang Majusi. Abad XVI

Dan senibina Eropah, flora dan iklim. Salji dan musim sejuk. Sekiranya para seniman buta huruf, yang untuk beberapa alasan sekaligus, bergegas melukis gambar dengan tema alkitabiah setelah satu setengah ribu tahun kemudian, dan tidak tahu bagaimana mereka tinggal di Palestin, maka mengapa mereka menggambarkan salji di jalanan dan bumbung dengan baik? Nampaknya bagi saya, hanya untuk satu sebab. Pada satu masa, mereka tahu dengan tepat kapan dan di mana tepatnya peristiwa ini berlaku.

Pieter Bruegel Sr. Pembunuhan beramai-ramai orang yang tidak bersalah. (1567)
Pieter Bruegel Sr. Pembunuhan beramai-ramai orang yang tidak bersalah. (1567)

Pieter Bruegel Sr. Pembunuhan beramai-ramai orang yang tidak bersalah. (1567).

Gambar ini memberikan lebih banyak makanan untuk berfikir. Sebagai tambahan kepada bangunan batu bata di kota yang diliputi salji, kami melihat gambaran khas pasukan Rusia. Mereka berada di bawah sepanduk merah, dengan baju besi dan pakaian seragam tentera Rusia dari awal abad keenam belas. Dan Cossack kuda dalam kaftan merah adalah "ceri di atas kek" yang sebenar.

Pieter Bruegel Sr. Jalan ke Calvary. (1564)
Pieter Bruegel Sr. Jalan ke Calvary. (1564)

Pieter Bruegel Sr. Jalan ke Calvary. (1564)

Gambar ini adalah harta yang sebenar. Dia sendiri layak mendapat artikel yang terpisah, jadi saya tidak akan memperincikannya secara terperinci, saya hanya akan memperhatikan bahawa di kanvas ini, kita sekali lagi melihat pemandangan Rusia yang khas, Cossack Rusia yang membawa Yesus yang menderita ke Tanah Eksekusi di troli, dan bahkan sifat yang sangat diperlukan dari sebuah kampung Rusia - sarang untuk bangau dalam bentuk kosong dari roda yang patah dari troli.

Dari yang dikemukakan, pemikiran sudah menunjukkan bahawa, sebenarnya, para seniman era Reformasi melihat sejarah alkitabiah dengan cara yang sama sekali berbeza daripada yang kita lakukan sekarang. Sekiranya kita dipaksa untuk mempercayai bahawa semua peristiwa yang dijelaskan dalam Perjanjian Baru terjadi di Palestin prasejarah, di mana setiap orang memakai sandal, dibalut dengan kain, diikat dengan tali, maka ini sama sekali tidak bermaksud seperti ini!

Peristiwa-peristiwa yang dijelaskan sebenarnya boleh terjadi, tetapi tidak ada di sana, dan bukan ketika sekarang diterima untuk dipertimbangkan, tetapi baru-baru ini, dan tidak di Palestin, tetapi di Eropah, dan (atau) sebahagiannya di Rusia. Kemudian banyak persoalan dikeluarkan untuk sejarawan. Semuanya menjadi logik, sederhana, dan difahami tanpa tafsiran atau penjelasan.

Pada abad keempat belas, tragedi meletus yang berlaku dalam sejarah sebagai banjir besar. Dia menghancurkan tamadun yang disebut kuno. Dan ini tercermin dalam gambar saksi banjir:

Tuhan memerintahkan Nuh. Potongan Kayu 1539 Artis Amman
Tuhan memerintahkan Nuh. Potongan Kayu 1539 Artis Amman

Tuhan memerintahkan Nuh. Potongan Kayu 1539 Artis Amman.

Objek lain kelihatan sangat hebat. Sama ada pencakar langit jatuh, atau log masuk di mata Tuhan. Cetakan ini dijual di lelong dalam talian sebentar tadi dengan harga $ 60,000. Pemilik baru tidak mahu mendedahkan namanya. Dan gambar tersebut telah dikeluarkan dari laman web, jadi anda hanya dapat melihatnya di laman web Tart-Aria.info.

Nota! Gambar hujan selama empat puluh hari dan banjir yang disebabkan olehnya digambarkan dengan latar belakang bangunan pencakar langit yang paling nyata. Salah satunya adalah yang disebut. Menara Babel. Sekarang sedang dibina semula. Saya berpendapat bahawa di tempat yang sama di mana prototaip alkitabiahnya wujud - di Brussels. Tetapi siapa yang akan memberitahu kami mengenai perkara ini?

Bangunan Parlimen Eropah di Brussels
Bangunan Parlimen Eropah di Brussels

Bangunan Parlimen Eropah di Brussels.

Adakah anda tidak percaya bahawa, Babilon yang rosak dan runtuh, adakah ini prototaip Kesatuan Eropah? Dan juga?

Menara Babel oleh Pieter Bruegel the Elder (1563)
Menara Babel oleh Pieter Bruegel the Elder (1563)

Menara Babel oleh Pieter Bruegel the Elder (1563)

Dan sekali lagi, Pyotr Brezhnev … Oh … Maaf, Pieter Bruegel, tentu saja tahu. Tidakkah anda fikir semua ini agak pelik?

Pengarang: kadykchanskiy

Popular oleh topik